یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 28 Apr 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
خبر ویژه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۱:۲۴:۳۶

مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران:
قرارداد خرید کشتی FPSO امضا شد

ایران دریلینگ: مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران از امضا و فعال شدن قرارداد خرید کشتی شناور پالایشگاهی (FPSO) برای به‌کارگیری در لایه نفتی پارس‌جنوبی خبرداد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت  شانا، رهام قاسمی با اعلام این خبر که قرارداد خرید کشتی شناور پالایشگاهی (FPSO) امضا شده است، افزود: پیش‌ پرداخت این قرارداد پرداخت شده است. وی با تاکید بر این که مدت این قرارداد ٢١ ماهه است، اظهار کرد: پیش از این چند چاه در لایه نفتی پارس‌جنوبی حفر شده است و تا زمان ورود این کشتی چند چاه تزریقی دیگر حفاری می‌شود و پس از آن لایه نفتی پارس‌جنوبی آماده بهره‌برداری خواهد بود. قاسمی یادآور شد که پترو ایران به عنوان پیمانکار ٦ ماه تعهد انجام عملیات در این میدان را دارد و پس از آن FPSO به بهره‌بردار نهایی یعنی شرکت نفت فلات قاره تحویل داده می‌شود. مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران به عنوان پیمانکار پروژه لایه نفتی پارس‌جنوبی افزود: حداقل زمان موردنیاز برای عملیات در لایه نفتی ١٠ تا ١٢ سال است و تا آن زمان به این کشتی نیاز هست مگر این که در این فاصله تاسیسات ثابتی در این لایه نفتی ایجاد و جایگزین شود.

پیش از این و در دولت گذشته چهار سناریوی خرید کشتی FPSO، ساخت خط لوله ٥٥ کیلومتری نفت به میدان بلال و ساخت یک‌سری تاسیسات در این منطقه، بازسازی و تغییر کاربری کشتیFSU  (مستقر در میدان‌های نفتی سروش و نوروز) مطرح و در دست بررسی بوده است که بعضی از گزینه‌ها ازجمله خرید کشتی FPSO به دلیل مشکلات تحریم اولویت نداشت. طرح‌ توسعه‌ و بهره‌برداری‌ از لایه‌های‌ نفتی‌ میدان‌ گازی‌ پارس‌‌جنوبی‌ که‌ با کشور قطر مشترک است برای بهره‌برداری‌ از نفت‌ این‌ میدان‌ در دو مرحله‌ صورت‌ می‌گیرد. هر چند قطر از سال ١٩٩١ میلادی تولید نفت از این میدان مشترک را آغاز کرده است. در مرحله‌ نخست این‌ طرح‌ پیش‌بینی ٣٥ هزار بشکه در روز شده است و پس‌ از اجرای‌ مرحله‌ نخست طرح‌ و بررسی‌ رفتار میدان‌، در صورت‌ اقتصادی‌ بودن‌، مرحله‌ دوم‌ توسعه‌ میدان‌ برای تولید روزانه‌ ٥٤ هزار بشکه‌ نفت‌ اجرا می‌شود.



  کد خبر : 557
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :